kaires_puses_index
 
 
  
  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Prisijungimas gyventojams
Prisijungimas

Prisijungimas Gyventojams

Akcijos „Darom“ rezultatai: kokių atliekų Lietuvos pamiškėse mėtosi daugiausiai?

Gegužės mėnesį nauju išmaniuoju formatu vykusi viešųjų erdvių tvarkymo akcija „Darom“ įvyko, tačiau ar pavyko? Akcijos dalyviai šiemet buvo kviečiami ne tik rinkti, rūšiuoti, bet ir priduoti surinktas atliekas į atliekų tvarkymo centrus. VŠĮ „Mes Darom“ bendradarbiaudami su didžiausiu Lietuvoje automatinių degalinių tinklu „Neste Lietuva“ dalinasi akcijos metu surinkta atliekų statistika ir rezultatais. 


Nei naujas akcijos formatas, nei viešųjų erdvių tvarkymas pandemijos kontekste, dalyvių neišgąsdino. Per dvi dienas į visoje Lietuvoje esančius atliekų tvarkymo centrus dalyviai atvežė 770,18 tonų bešeimininkių atliekų. Viena didžiausių problemų jau ne vienerius metus yra naudotos padangos – jų surinkta beveik 10 tūkst. vnt. (99,44 tonų); pavojingų atliekų tvarkytojams „Toksika“ pristatyta daugiau, nei 8 tonos. Organizatoriai džiaugiasi, kad naujai sukurta mobilioji programėlė „Mes darom“, kurios tikslas skatinti tvarkytis kasdien, per dvi akcijos dienas sulaukė beveik 6 tūkst. naujų vartotojų, žemėlapyje atsirado 1700 žymėjimų. Mobiliojoje programėlėje prieinamoje statistikoje dažniausiai pasitaikantys atliekų tipai viešosiose erdvėse yra plastikas (25%), stiklas (17%) bei popierius (13%). Programėlės vartotojų bei savivaldybių iniciatyva atsiradę žymėjimai –  orientyras žmonėms bei verslui, kurie patys ieško tvarkytinų vietų, nelaukiant pavasario akcijos.

Statistikos sudarymą ir išsamios akcijos „Darom“ ataskaitos parengimą inicijavusios bendrovės „Neste Lietuva“ generalinio direktoriaus Markuso Lindkvisto teigimu, jokia organizacija ar verslas negali išspręsti aplinkosaugos iššūkių vienas, todėl šiuos svarbius darbus būtina įgyvendinti kartu. 

„Savanorių surinkti duomenys ir detali ataskaita parodė, kad dažniausiai Lietuvoje pasitaikančios atliekos yra plastikas ir padangos, kurių gamybai naudojama nafta. Būtent tokias atliekas teisingai ir laiku išrūšiavus, jos galėtų būti perdirbamos, gyventų naują gyvenimą, prisidėtų prie žiedinės ekonomikos ir kurtų pridėtinę vertę. Nuo pat pradžių palaikėme organizatorių iniciatyvą šiemet skatinti dalyvius rūšiuoti. Lietuvoje matome daug neišnaudotų šios vertingos edukacijos galimybių“, – įsitikinęs M. Lindkvistas. 

Birželio 5 d. kasmet minima Pasaulinė aplinkosaugos diena, tad ne sutapimas, kad akcijos rezultatai buvo skelbiami būtent šia proga. VŠĮ „Mes Darom“ komunikacijos projektų vadovė Toma Buivydaitė apie šį sutapimą kalba, kaip apie galimybę pasidžiaugti tuo, kas pasiekta sugrįžus po pandemijos sąlygotos metų pertraukos. „Naujas formatas, kviečiantis tvarkytis iki galo buvo žingsnis nuo „suneštinio“ sąvartyno, kurį dalyviai po akcijos, neretai pamiršdavo patys ir sunešę. Vieną dieną džiaugėmės, kad surinkome, tačiau kitą – pykome patys ant savęs, kad atsirado dar didesnė tvarkytinų šiukšlių krūva. Šiemet drąsiai galime sakyti, kad pajudėjome sąmoningumo link. Tai be abejonės, neapsiėjo ir be didesnės atsakomybės, ar net „vargo“ dalyviams. Savivaldybės į tai žiūrėjo atsargiai, tačiau su viltimi. Mes taip pat viliamės, kad kitais metais 15 proc. savivaldybių, kurios šiemet nebendradarbiavo, po truputį iš naujo patikės DAROM akcija ir jos vertingumu. O vertė slypi ne kuo didesniame tonų skaičiuje, bet galimybėje kalbėti apie problemas ir jų galimus sprendimo būdus“. 

Kasmet prie viešųjų erdvių tvarkymo akcijos „Darom“ prisijungia šimtai tūkstančių lietuvių ir tai viena reikšmingiausių pilietinių iniciatyvų, siekianti kovoti su atliekų problema. Akcija „Darom“ šiemet vyko gegužės 7-8 d. su akcijos rezultatais galite susipažinti mobiliojoje programėlėje „Mes Darom“ arba čia

Suomių bendrovė „Neste“ yra pasaulyje pirmaujanti dyzelino ir tvarių aviacinių degalų, pagamintų iš atliekų ir liekanų, gamintoja, taip pat vysto cheminio perdirbimo sprendimus, taip padėdama vartotojams kovoti su plastiko atliekų iššūkiais. Įmonė ne vienerius metus iš eilės patenka į tvariausių pasaulio įmonių ketvertuką, o šiemet antrąkart vartotojų buvo pripažinta tvariausiu prekės ženklu degalinių kategorijoje Lietuvoje.



Inf., nuotr. akcijos „Darom“ organizatorių


Shadow up